Siirry pääsisältöön

Osallistavan ja tutkivan kehittämisen opas

Lähteet

Airola, A. (2012). Toimiva perusta ammattikorkeakoulujen AHOT-menettelyille. Teoksessa A. Airola & H. Hirvonen (toim.) Osaaminen näkyväksi. Kokemuksia osaamisen tunnistamisesta Itä-Suomen korkeakouluissa. (s. 33–42). Publications of the Uni-versity of Eastern Finland General Series No ¬8. Joensuu:  University of Eastern Finland. Saatavilla http://epublications.uef.fi/pub/urn_isbn_978-952-61-0696-0/urn_isbn_978-952-61-0696-0.pdf

Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto Arene (2015a). Ammattikorkeakoulujen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta. Saatavilla http://www.arene.fi/sites/default/files/PDF/2015/Arenen%20TKI%20esitys%202015.pdf

Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto Arene (2015b). Kohti maailman parasta korkeakoululaitosta. Saatavilla https://drive.google.com/file/d/0Bz7GodyqOUp7TnBRVi1jdXRENms/view

Diakonia-ammattikorkeakoulu (28.4.2015). Diak Yhteisöpajat. Saatavilla https://youtu.be/rtchh4FXfVY

Gothóni, R. & Kolkka, M. (2015). TKI-toiminnan suhde arvoihin ja pedagogiikkaan Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, M. Kolkka, P. Vuokila-Oikkonen (toim.) Osallisuutta, Oppimista ja arviointia, Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015. (s. 175–190). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B Raportteja 60). Saatavilla http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-233-2

Hakkarainen, K., Lonka, K. & Lipponen, L. (2004). Tutkiva oppiminen. Järki, tunteet ja kulttuuri oppimisen sytyttäjinä. Helsinki: WSOY.

Koistinen, P., Näkki, P., Pyykkö, A. ja Valtonen, M. (2015). Sosiaali- ja terveys- ja kirkon alan opetussuunnitelmauudistus. Teoksessa R. Gothóni, A L Karjalainen, P. Koistinen ja M. Kolkka (toim.) DIAKpedalla asiakaslähtöisyyttä, reflektiivisyyttä ja digitaalisuutta. (s. 1–30). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. Diak Opetus 1). Saatavilla http://urn.fi/URN:ISBN978-952-493-257-8   

Keskitalo, E. (2015). Osallistava tutkimus ja kehittäminen ylempien ammattikorkeakoulututkintojen tki-toiminnan viitekehyksenä. Teoksessa R. Gothoni, S. Hyväri, M. Kolkka, P. Vuokila-Oikkonen (Toim.) Osallisuutta, Oppimista ja arviointia, Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 2015. (s. 191-206). (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. B Raportteja 60). Saatavilla http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-233-2

Kolkka, M., Leinonen, K. ja Lindroth, N. (2015). Tutkivaa ja kehittävää oppimista Romako-hankkeessa. Teoksessa R. Gothoni, A. L. Karjalainen, P. Koistinen, ja M. Kolkka (toim.) DIAKpedalla asiakaslähtöisyyttä, reflektiivisyyttä ja digitaalisuutta. (s. 141– 154) (Diakonia-ammattikorkeakoulun julkaisuja. Diak Opetus 1). Saatava-na http://urn.fi/URN:ISBN 978-952-493-257-8 

 L 932/2014. Ammattikorkeakoululaki. Saatavilla http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20140932

OKM (i.a.). AMK-rahoitusmalli 2015. Saatavilla  http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/ammattikorkeakoulutus/hallinto_ohjaus_ja_rahoitus/Liitteet/amk_rahoitusmallimatriisi_2015.pdf

Suoranta, J.  &  Ryynänen, S. (2014). Taisteleva tutkimus. Helsinki: Into Kustannus.

Työryhmä ammattikorkeakoulujen rahoitusmallin uudistamiseksi 2017 alkaen (2015). Ehdotus ammattikorkeakoulujen rahoitusmalliksi 2017 alkaen. (Opetus- ja kulttuuriministeriön työryhmämuistioita ja selvityksiä 2015: 18) Saatavilla http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Julkaisut/2015/liitteet/tr18.pdf?lang=fi 

Valtiontalouden tarkastusvirasto (2009). Ammattikorkeakoulutuksen työelämälähtöisyyden kehittäminen. (Valtion tarkastusviraston tuloksellisuustarkastuskertomukset 188/2009). Saatavilla https://www.vtv.fi/files/1783/1882009_AMKkoulutuksen_tyoelamalahtoisyyden_kehittaminen_NETTI.pdf

Yhteisöpaja 1/2014.

 

Saavutettavuusseloste